O presidente da Autoridade Portuaria de Coruña, Enrique Rodríguez Losada, cifrou hoxe en 283 millóns de euros o financiamento adicional necesario para concluír as obras do Porto Exterior, en Punta Langosteira, e reclamou por iso ás administracións "que pasen das palabras aos feitos".

Rodríguez Losada presentou, en rolda de prensa, o informe que esta mañá fixo chegar aos membros do consello de administración da Autoridade Portuaria de A Coruña e no que se analiza a situación técnica e financeira do proxecto, adxudicado no ano 2004 en 370 millóns de euros e os custos da cal eleváronse ata 789 millóns, de acordo co citado informe.

O presidente do organismo portuario coruñés explicou que a obra, cofinanciada pola Unión Europea, dispón na actualidade de financiamento por un total de 468 millóns de euros e subliñou que, de acordo coas proxeccións financeiras incorporadas ao plan de viabilidade, a necesidade de financiamento adicional se cifra en 283 millóns, "dos que 57 millóns se necesitan para asegurar os pagamentos a mediados de 2010", advertiu.

"E necesario que as administracións pasen das palabras aos feitos", remarcou Rodríguez Losada, quen incidiu en que "Punta Langosteira co presuposto contratado non se leva a cabo".

CONVENIO CONCELLO-FOMENTO

Sobre as posibles solucións para o financiamento, asegurou que dende a Autoridade Portuaria se tocarán "tódolos paus", ao ser preguntado sobre a posibilidade de fondos europeos "garantidos", dixo, ata 2010. Non obstante, admitiu que o Ministerio de Fomento "non lle parece factible" a posibilidade de obter máis axudas da Unión Europea, mentres descartou o financiamento por parte da iniciativa privada, unha opción da que, asegurou, "non existen precedentes en España" no caso dunha infraestrutura portuaria de titularidade pública.

Non obstante, si considerou necesario que o Concello e a Autoridade Portuaria revisen o convenio que regula a urbanización dos muelle, pola venda dos cales se prevén uns ingresos de 200 millóns de euros, aínda que non se materializarán, segundo recoñeceu o propio Rodríguez Losada, ata o ano 2016 ou 2017.

Así, manifestou as súas "dúbidas" sobre a posibilidade de que o último convenio asinado polo Concello de A Coruña e o Ministerio de Fomento "sexa válido para alcanzar os obxectivos que se perseguen", indicou en alusión á previsión de cubrir coa venda dos muelle un terzo dos custos asociados ao Porto Exterior.

Rodríguez Losada considerou que no convenio "non están todos os que deberían estar" e defendeu a inclusión neste da propia Autoridade Portuaria e da Xunta, polas súas competencias en materia urbanística, para formular logo como "reconducir" o citado convenio, ao considerar o actual "insuficiente" para cubrir parte das necesidades financeiras.

FINANCIAMENTO DO PORTO DE GIJON

Así mesmo, non descartou aplicar en A Coruña unha fórmula similar á do Porto Exterior de Gijón para garantir o seu financiamento, aínda que insistiu en que isto depende "dun acordo" entre as institucións implicadas. Preguntado sobre o respaldo da Xunta ao proxecto de Punta Langosteira, cualificou este apoio de "absoluto", aínda que evitou pronunciarse sobre se debe achegar ou non financiamento.

Rodríguez Losada subliñou, non obstante, que non ten "ningunha dúbida" sobre que o proxecto do Porto Exterior se executará finalmente e incidiu en que a Autoridade Portuaria "non regateará esforzos para chegar o antes posible a unha solución", ao tempo que confiou en que o Ministerio de Fomento "manteña a mesma liña".

DESENVOLVEMENTO DAS OBRAS

Por outra banda, destacou o desenvolvemento das obras "que marcha segundo o ritmo previsto". Ao respecto, indicou que se alcanzaron os 2.504 metros do dique de abrigo "o que facilitará a terminación da obra contratada en setembro de 2011, como esta previsto", engadiu. O dique, a parte máis complicada da obra, terá ao final 3.400 metros de lonxitude, dos que este verán se construíron 1.000. Así mesmo, sinalou que en 2014 estará construído o contradique.

Así mesmo, avanzou que o Porto Exterior podería empezar a recibir buques a partir de 2012, con determinados tipos de graneles como a soia, pero condicionou a chegada doutro tipo de mercadoría á conexión coa rede ferroviaria. "Sen ferrocarril dificilmente estará o porto", insistiu o presidente do organismo portuario coruñés, quen sinalou que, ao contrario do proxecto do acceso por autovía "que está ben encamiñado" no caso do ferrocaril "nin sequera se licitou o estudio informativo".

Respecto á implantación de Repsol e Unión Fenosa en Punta Langosteira --dous das principais empresas operadoras--, admitiu que non poderán abandonar as súas actuais instalacións na cidade e trasladarse ao Porto Exterior ata finais de 2014 e recordou a necesidade de acometer os accesos ferroviarios para trasladar as descargas de carbón.