Ecos irmandiños en Madrid

O coreógrafo Quique Peón vén de presentar parte de 'O poder do Arcabuz' na gala aniversario do Certame de Danza Española

09.07.2016 | 02:35
Representación da obra ´O poder do Arcabuz´.

A historia da revolta social que marcou o Medievo en Galicia serviu como punto de referencia para que o coreógrafo coruñés Quique Peón creara a súa última obra, O poder do Arcabuz, un relato escénico de tintes surrealistas sobre a Revolta Irmandiña que ven de ter o seu eco na gala vintecinco aniversario do Certame de Coreografía de Danza Española e Flamenco celebrada en Madrid a través da representación dun fragmento da peza.

A incursión da peza na capital española xurdiu despois de que os organizadores do certame convidaran a Peón, como gañador de dous galardóns noutras edicións, a participar na celebración das súas bodas de prata: "É moi importante que Galicia estea presente nun certame destas características" afirma Peón. Tal foi a expectación que xerou esta conmemoración en sede madrileña que "todas as entradas ficaron esgotadas".

O coreógrafo seleccionou un petisco da peza protagonizado por Pablo Rivas, quen interpreta o papel de capitán irmandiño dentro do espectáculo. O actor desenvolveu un solo que "representa o peso da responsabilidade que ten unha persoa escollida para facer algo e que se topa cun momento no que quere tirar todo ao garete pero finalmente tira para adiante polo amor á súa terra e á xente que o elixiu". Esta breve representación reforzou o seu simbolismo cunha bandeira branca, sinal distintiva dos Irmandiños.

A obra xestouse a raíz da vontade de Peón de falar do poder. Tras baraxar varias opcións atendendo ás diferentes manifestacións da autoridade, o coreógrafo decantouse por abordar a temática Irmadiña ao chegar ás súas mans un libro de Carlos Barros centrado nesta etapa histórica: "Representaba moitas cousas: falaba do poder; a música e as danzas medievais de Galicia son moi interesantes e me servían para investigar e crear unha obra con este material, e é unha historia galega que está pouco coñecida, aínda que é moi nosa e maravillosa", afirma o autor.

A partires dese momento, Peón comezou un proceso documentación co que contou con Carlos Barros como asesor histórico, algo que lle serviu para "amosar a historia" sen deixar de lado a súa creatividade. Esta busca de información culminou dous anos despois coa creación dun musical de estilo contemporáneo que amosa unha loita escénica entre dúas fontes de poder: Un "capitán Irmandiño que representa o poder asambleario", e unha noble que personifica "o poder que ven dado".

Sobre as táboas sitúanse "cen persoas entre orquesta, coro e bailaríns" co arcabuz como metafórico pano de fondo que Peón empregou por ser "o primeiro trabuco de pólvora que veu a Galicia, segundo algúns autores, a finais do século quince, época na que se desenvolveu a Revolución Irmandiña, "a máis grande revolución de finais do Medievo en Europa".

A obra O poder do Arcabuz, que gozou dunha "gran acollida" desde a súa estrea o pasado ano, regresará, a partires do próximo mes de outubro, aos escenarios de cidades como "Ferrol, Narón, Santiago, Vigo, Pontevedra ou Ourense".

Compartir en Twitter
Compartir en Facebook

ESPECIAL

PREMIOS OPINIÓN MÚSICA RAÍZ

Premios Opinión da Música de Raíz

Consulta aquí a información dos premios de música do noso diario


GALICIA EN VINOS

Galicia en Vinos

Todos los vinos de Galicia

Consulta aquí todos los vinos de las cinco denominaciones de origen de Galicia
 


esquelasfunerarias.es
Enlaces recomendados: Premios Cine