DÍA DA CIENCIA NA RÚA 2025
«Parece maxia, pero é ciencia»
Máis de medio cento de centros educativos instalaron este sábado os seus experimentos no parque de Santa Margarida no Día da Ciencia na Rúa, na que máis dun milleiro de escolares compartiron os seus coñecementos

Día da Ciencia na Rúa 2025 / Iago López
«É coma Wall-E!», díxolle unha nai a un neno este sábado ao pasar polo posto de Bricolabs, nos soportais da Casa das Ciencias, nun momento no que non chovía durante a celebración do Día da Ciencia da Rúa. Diante deles, efectivamente, un robot, parecido ao da película. Durante todo o día, máis dun milleiro de estudantes puideron intercambiar coñecementos, falar do que fan nos seus centros educativos e comprobar que a ciencia e as matemáticas van moito máis alá dos libros, que poden ser moi divertidas e, por suposto, que lles poden abrir portas que descoñecían.

Estudantes do colexio Montegrande. | Iago López
Mencía, Martín e Natalia son alumnos de terceiro de Secundaria do instituto Rafael Dieste e, este sábado, amosaron o seu proxecto Amor de auga lixeira ao público, logo de gañaren o premio Imaxina Coruña, no que compiten centros de toda a área metropolitana. «Temos localizadas catorce fontes na cidade, algunhas son ornamentais, outras teñen auga da billa, como a que sae cando a abrimos na casa e hai outras que son de augas non tratadas e que teñen o cartel de non potable, que é concepto administrativo, aínda que son augas que se poden usar», relata Mencía que, xunto aos seus compañeiros defenderá este proxecto nunha feira en Bilbao.

Alumnado do colexio Cid. | Iago López
Elisa, Inés e Carmen son alumnas de sexto de Primaria do colexio Montegrande e onte foron algunhas das rapazas que máis visitas recibiron de todo o parque de Santa Margarida porque o seu posto tiña unha temática ben coñecida e querida para pequenos e maiores: Harry Potter e o seu universo máxico, así que, utilizando elementos moi sinxelos, como o bicarbonato, a auga ou a cúrcuma, conseguiron facer neve artificial e un feitizo para desvelar mensaxes secretas. «Parece maxia, pero é ciencia, porque facemos trucos con matemáticas, tamén apócemas e temos unha cabina de luz ultravioleta», relataban onte, antes de facer que un líquido se convertese «maxicamente» en zume de arando e pasase despois a ser auga un pouco opaca.
Iago e Roi son estudantes de Primeiro de Secundaria no colexio O Cruce, de Cerceda, o e onte conseguiron, cun invento caseiro, que moitos dos visitantes comprendesen o poder do aire comprimido. «Sabes o fume das orquestras? Pois é aire comprimido e pode tirar cunha torre de vasos», dicía Iago, cun canón na man, feito cunha papeleira e con cinta. Eles —contaban— xa son veteranos nesta festa, así que, non dubidaban en ensinarlle a todo aquel que pasase por diante o seu experimento.
Melanie, Charlotte e Paula, de Cuarto de Primaria do colexio Cid, estaban onte fascinadas por lle poder contar a tanta xente todo o que aprenderan durante as últimas semanas sobre as abellas e a importancia da súa existencia. «Sen elas, non habería flores nin froitos», comentaban. Moi preto delas estaban os estudantes do Plurilingüe de Carreira, en Ribeira, que tiñan «unha man, unha radiografía e un aparato reprodutor», pero tamén unha tablet con intelixencia artificial que lles permitía ver por dentro un esqueleto.
E o Grupo Naturalista Hábitat tiña as pezas necesarias para formar os corpos dos diferentes artrópodos que viven nos ríos e que se poden diferenciar polo seu número de patas.
En total, foron 54 centros educativos de toda Galicia os que participaron, entre eles, o Citic, que tiña un robot pequeno que parecía que bailaba, ou o ITG, que levou un dron que se pode utilizar para transportar material médico. O Eusebio da Guarda, por exemplo, centrouse nas cúpulas de Leonardo, para que cadaquén puidese facer a súa propia peza en tres dimensións, e o instituto de Elviña retaba os participantes a xogar en billares de formas pouco convencionais. Unha xornada para pensar, para compartir, para poñerse no lugar dos demais, porque había un posto para camiñar igual que unha persoa cega e un experimento para descubrir como o olfacto axuda a diferenciar sabores e, por suposto, para se enganchar á ciencia.
- Eddahchouri, dado de alta tras caer a las rocas en el paseo de A Coruña desde seis metros de altura
- «Hay que hablar del ‘chemsex’ desde la empatía, no desde el estigma»
- BiciCoruña suspende el abono a cuatro usuarios al día por uso indebido del servicio
- “El valor fundamental del diseño es resolver problemas”
- Nuevo acceso al paseo marítimo desde la plaza de Lugo y San Andrés
- Un paseo por la Coruña de los años 80 gracias a la IA
- Los niños que crecieron entre los autobuses de A Coruña
- Despedido por realizar tocamientos y comentarios sexuales a sus alumnos